Leesvoer

Klik voor media, blogs en e-books op de tabs beneden!

Media Media
Blogs Blogs
E-books E-books

Hoe richt je je vaste lasten kluis in?

Je hebt besloten dat je over wilt gaan op een online administratie en hebt besloten dat je gebruik gaat maken van de gratis Vaste Lasten Kluis. Leuk! En nu? Ik ga je proberen stapsgewijs uit te leggen hoe je je eigen account aanmaakt en je de kluis geheel kunt inrichten. In deze gratis applicatie vul je alle vaste lasten in waaronder verzekeringen maar ook informatie over je hypotheek, belastingpapieren, waterschapsbelasting, energiecontracten en sportabonnementen kun je hierin kwijt. Eigenlijk alles wat maandelijks of jaarlijks is. Hierin zet je bijvoorbeeld dat je een reisverzekering hebt bij ING, vul je in wanneer de verzekering afloopt en schrijf je een aantal kenmerken van de verzekering op die je niet wilt vergeten (wellicht het telefoonnummer, klantnummer en type dekking).


éindelijk lanceert applicatie om inzicht te krijgen in vaste uitgaven

Veel mensen weten niet precies hoeveel geld ze elke maand kwijt zijn aan vaste lasten. Er zijn natuurlijk ook maar weinig dingen zó saai als je vaste lasten. Daarnaast weten veel mensen niet goed of ze wel de juiste verzekeringen hebben. Ze denken van wel, maar het bij elkaar zoeken, of het 'even controleren' is weer net te veel werk. Daarom steken velen van ons de kop in het zand en gaan er vanuit dat 'het vast wel goed geregeld is'. De gevolgen hiervan zijn dat veel mensen de moeite al helemaal niet nemen om te kijken of ze soms te veel betalen. Mensen gaan namelijk pas actief op zoek naar een beter alternatief als ze 1. weten wat ze nu precies krijgen en 2. wat ze ervoor betalen.


Administratietip 4: waarom je een aparte rekening wilt voor je vaste lasten

Op 1 november wordt de hypotheek betaald, op 5 november de zorgverzekering, op 11 november de elektra, op 15 november water en de reisverzekering en oh ja, werd er op 26 niet ook wat afgeschreven? Onhandig, want soms reken je jezelf rijk en was je éven vergeten dat er nog een incasso aan zat te komen vlak voor het einde van de maand. Geen ramp misschien, maar echt prettig is anders. Dit los je eenvoudig op. En wel zo.


Administratietip 3: waarom de juiste administratie je tijd bespaart

Why? Je hebt een systeem nodig. En dan niet een van vroeger van 'pak een perforator en stop alles in een dikke map'. Nope, die tijd is geweest. Mappen sturen namelijk geen reminders als iets bijna afloopt en waarschuwen je ook niet als je teveel betaalt. Nee, het is namelijk 2017, geen 1985. Het is de tijd van alles zó inrichten dat je zelf zo min mogelijk hoeft te doen en toch de beste resultaten krijgt. Gaan jouw ogen daarvan stralen? Die van ons ook! Wij gaan online!


Administratietip 2: waarom je je contractinfo op één plek wilt hebben

Je energiecontract staat voor je klaar in 'Mijn Eneco', je hypotheekinformatie in de map in de kast, een aantal verzekeringen krijg je per post binnen, de mobiele telefoon betaal je van je eigen rekening waarvan de facturen op jouw e-mail binnenkomt en je internet thuis gaat van de gezamenlijke rekening en komt op je partners mail binnen. Elke keer als je iets zoekt ben je minimaal een kwartier zoet. Ten eerste met bedenken waar het in godsnaam zou kunnen staan, vervolgens met het opzoeken van de juiste naam om het in de mail te kunnen vinden of je moet weer op 'wachtwoord vergeten' klikken om in te kunnen loggen. Herkenbaar? Ja, voor ons dus ook. Dus we wilden er wat aan doen en bewaren sindsdien alles op 1 plek. Maar wat zijn de opties?


Administratietip 1: waarom de dikke map verleden tijd is en je je administratie online wilt doen

Why? Easy: het is 2017. De tijd van dikke mappen is voorbij. Vandaag begint de lange weg naar een paperless administratie. Althans, dat dat een lange weg is denken veel. Pff, alles inscannen, op gaan slaan in mappen, structureren, ordenen, blegh. Nee, niet dus. Want de tijd van alles opslaan is ook voorbij. En de tijd van 5 jaar aan jaarnota's van je energiecontract bewaren slaat (sorry) echt nergens op. Daarom raden wij aan om from scratch te beginnen. Met alleen de dingen die je écht nodig hebt. Laat die map nog even staan in de kast maar begin ondertussen met een nieuwe, betere versie. En wij zeggen: doe dat online! En dus niet uitgeprint in een dikke map of digitaal op je laptop.


Checklist verhuizen: wanneer moet je alle contracten regelen?

Al een aantal jaar helpen wij met contracten & verzekeringen rondom verhuizen. Er zijn een paar vragen die steeds weer terug komen. In de serie ‘checklist verhuizen’ geven we antwoord op deze frequently asked questions. Zo heeft iedereen er wat aan! In deze aflevering behandelen we de vraag: Checklist verhuizen: wanneer moet je alle contracten regelen?


Checklist verhuizen: hoe krijg ik snel een overzicht van alle contracten & verzekeringen?

Al een aantal jaar helpen wij met contracten & verzekeringen rondom verhuizen. Er zijn een paar vragen die steeds weer terug komen. In de serie ‘checklist verhuizen’ geven we antwoord op deze frequently asked questions. Zo heeft iedereen er wat aan! In deze aflevering behandelen we de vraag: hoe krijg ik snel een overzicht van alle contracten & verzekeringen?


Checklist verhuizen: welke contracten & verzekeringen mag ik niet vergeten?

Al een aantal jaar helpen wij met contracten & verzekeringen rondom verhuizen. Er zijn een paar vragen die steeds weer terug komen. In de serie ‘checklist verhuizen’ geven we antwoord op deze frequently asked questions. Zo heeft iedereen er wat aan! In deze aflevering behandelen we de vraag: welke contracten & verzekeringen mag ik niet vergeten?


Checklist verhuizen: mag ik alle huidige contracten en verzekeringen opzeggen?

Al een aantal jaar helpen wij met contracten & verzekeringen rondom verhuizen. Er zijn een paar vragen die steeds weer terug komen. In de serie ‘checklist verhuizen’ geven we antwoord op deze frequently asked questions. Zo heeft iedereen er wat aan! In deze aflevering behandelen we de vraag: mag ik alle huidige contracten en verzekeringen opzeggen?


Checklist verhuizen: welke verzekeringen regelt mij nieuwe VvE?

Al een aantal jaar helpen wij met contracten & verzekeringen rondom verhuizen. Er zijn een paar vragen die steeds weer terug komen. In de serie ‘checklist verhuizen’ geven we antwoord op deze frequently asked questions. Zo heeft iedereen er wat aan! In deze aflevering behandelen we de vraag: welke verzekeringen regelt mij nieuwe VvE?


Checklist verhuizen: help, mijn inboedel staat op 2 adressen!

Al een aantal jaar helpen wij met contracten & verzekeringen rondom verhuizen. Er zijn een paar vragen die steeds weer terug komen. In de serie ‘checklist verhuizen’ geven we antwoord op deze frequently asked questions. Zo heeft iedereen er wat aan! In deze aflevering behandelen we de vraag: help, mijn inboedel staat op 2 adressen!


Checklist verhuizen: hoe verzeker ik mijn nieuwe keuken?

Al een aantal jaar helpen wij met contracten & verzekeringen rondom verhuizen. Er zijn een paar vragen die steeds weer terug komen. In de serie ‘checklist verhuizen’ geven we antwoord op deze frequently asked questions. Zo heeft iedereen er wat aan! In deze aflevering behandelen we de vraag: hoe verzeker ik mijn nieuwe keuken?


Checklist verhuizen: is de opstalverzekering verplicht bij een koophuis?

Al een aantal jaar helpen wij met contracten & verzekeringen rondom verhuizen. Er zijn een paar vragen die steeds weer terug komen. In de serie ‘checklist verhuizen’ geven we antwoord op deze frequently asked questions. Zo heeft iedereen er wat aan! In deze aflevering behandelen we de vraag: is de opstalverzekering verplicht bij een koophuis?


Checklist verhuizen: kan ik mijn oude alles-in-1-pakket meenemen?

Al een aantal jaar helpen wij met contracten & verzekeringen rondom verhuizen. Er zijn een paar vragen die steeds weer terug komen. In de serie ‘checklist verhuizen’ geven we antwoord op deze frequently asked questions. Zo heeft iedereen er wat aan! In deze aflevering behandelen we de vraag: kan ik mijn oude alles-in-1-pakket meenemen?


Checklist verhuizen: heb ik recht op een nieuw energiecontract?

Al een aantal jaar helpen wij met contracten & verzekeringen rondom verhuizen. Er zijn een paar vragen die steeds weer terug komen. In de serie ‘checklist verhuizen’ geven we antwoord op deze frequently asked questions. Zo heeft iedereen er wat aan! In deze aflevering behandelen we de vraag: heb ik bij een verhuizing eigenlijk recht op een nieuw energiecontract?


In 10 stappen je VvE weer op orde!

Staan er meerdere huizen op het hetzelfde stukje grond? Dan worden de eigendomsrechten verenigd in een Vereniging van Eigenaren (of wel VvE). Dit geldt bijvoorbeeld voor een appartementencomplex of een beneden- en bovenwoning. Als VvE heb je een aantal plichten en ben je verantwoordelijk voor de gezamenlijke verzekeringen. Hoe zit dat ook alweer? Met deze 10 stappen is je VvE weer helemaal op orde.


In 7 Stappen beter rondkomen dankzij dit systeem! Zo zorg je dat je je vaste lasten altijd moeiteloos kan betalen.

Hou je aan het eind van je geld altijd een stukje maand over? Moet je daarom wel eens lenen van anderen en ben je daar klaar mee? Wil je controle hebben over je uitgaven? Volg deze 7 stappen en je hebt er nooit meer last van!


11 (administratieve) zaken die je nu wilt regelen als je weet dat je binnenkort dood gaat

Als je weet dat je binnenkort dood gaat wil je waarschijnlijk het liefst al je tijd doorbrengen met de mensen die je dierbaar zijn. Je zit vast niet te wachten om je kostbare tijd te besteden aan administratie en financiën. Toch zijn jouw dierbare degene die er het meeste last van zullen hebben als jouw administratie straks niet op orde blijkt te zijn. Want wie je lief is wil je toch niet opzadelen met vragen die jij niet meer kunt beantwoorden? Door deze 11 zaken nu te regelen bespaar je ze een hoop moeite.


10 top tips om het verhuizen makkelijker te maken!

Verhuizen stressvol? Dan ben je zeker niet de enige! Zo’n 64,5% in ons onderzoek gaf aan verhuizen als stressvol te ervaren. Daarom op deze mooie lentedag, 10 top tips om je leven vlak voor en tijdens je verhuizing aangenamer te maken!


Deel 1: verlaag je vaste lasten

Het CBS rekende uit dat gemiddeld 17% van het gezinsinkomen wordt uitgegeven aan het eerste kind (inclusief alle toeslagen en kinderbijslag). Als je niet alle luiers wil hergebruiken dan is het belangrijk dat je deze extra uitgaven kunt opvangen!

Hoe verzeker ik mijn huis bij verhuur?

download gratis